preskoči na sadržaj

Osnovna škola Turnić Rijeka

Login
Tražilica
e-Dnevnik

Kalendar
« Veljača 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Grad Rijeka

Anketa
Vaš omiljen predmet je:

















Carnet
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
13.02.2018. 16:47
Potpredsjednik Europske komisije posjetio OŠ Izidora Kršnjavoga
Potpredsjednik Europske komisije, Andrus Ansip koji danas boravi u službenom posjetu Republici Hrvatskoj, obišao je zajedno s predsjednicom Republike Hrvatske, Kolindom Grabar-Kitarović te ravnateljem CARNET-a, Goranom Kezunovićem zagrebačku Osnovnu školu Izidora Kršnjavoga, jednu od 151 škole koja je uključena u provedbu pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“.

05.02.2018. 11:45
Obilježite s nama Dan sigurnijeg Interneta
Povodom Dana sigurnijeg Interneta, koji se obilježava u utorak, 6. veljače 2018. godine Nacionalni CERT će s početkom u 12 i 30 sati održati webinar naslovljen "WannaCry - Dani nesigurnog Interneta" 

01.02.2018. 09:13
Znanstveni piknik 2018.
Sedmu godinu zaredom, od 25. do 27. svibnja 2018. godine na jezeru Jarun u Zagrebu, održat će se Znanstveni piknik čiji je glavni cilj promovirati znanost u najširem smislu te zainteresirati mlade ljude da odaberu znanost kao svoj životni put. 

01.02.2018. 08:43
Nacionalni CERT sudjelovao u "Cyber SOPEx" vježbi
U utorak, 30. siječnja 2018. godine, Agencija Europske unije za mrežnu i informacijsku sigurnost, ENISA (engl. European Network and Information Security Agency), organizirala je kibernetičku vježbu "Cyber SOPEx" s ciljem poboljšanja suradnje između CSIRT-ova (eng. Computer Security Incident Response Team). Ovo je bila prva vježba takvog tipa.

31.01.2018. 08:50
Webinar: Shelly Terrell - Assessing Students in the Digital Age
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET u suradnji s HUPE i TESOL EVO ICT4ELT organizira webinar pod nazivom „Assessing Students in the Digital Age“, koji će se održati u nedjelju, 4. veljače 2018. godine od 18 do 19 sati. 

22.01.2018. 10:40
Novo CARNET-ovo natjecanje: „Lektira na pozornici robotskog kazališta“
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET pokreće novo natjecanje pod nazivom „Lektira na pozornici robotskog kazališta“ namijenjeno svim osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. 

19.01.2018. 10:22
Webinar: Going Mobile - promjena termina održavanja webinara
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET u suradnji s HUPE i TESOL EVO ICT4ELT organizira webinar pod nazivom „Going mobile“. Zbog spriječenosti predavača, webinar koji se trebao održati u utorak, 23. siječnja bit će održan u nedjelju, 21. siječnja 2018. godine od 15 do 16 sati, a vodit će ga profesor Jose Antonio da Silva i profesorica Marijana Smolčec.  

17.01.2018. 15:55
Aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije – EMA započela s radom
Aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije (Education Management Application) s današnjim danom, 17. siječnja 2018. godine, puštena je u produkciju.

15.01.2018. 15:00
U okviru projekta e-Škole održan treći regionalni webinar
U sklopu provedbe pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ danas je u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Vinkovcima održan treći regionalni webinar na temu “Primjena IKT-a u nastavi računalstva i matematike”.

18.12.2017. 13:49
Blagdansko radno vrijeme CARNetovog Helpdeska
U vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana CARNetov Helpdesk će raditi prema sljedećem rasporedu:

Raspored sati

Vremenik pismenih ispita

Informacije za roditelje

Radno vrijeme službi

Zvončari

Čakavski rječnik

Prijatelji

Lukin portal

Hrabri telefon

Na današnji dan

Portal edu.hr

Učilica

Prometna učilica

e- Lektira

online enciklopedija

Toni Milun

Tražilice

Google

Yahoo

Računi e-pošte

Carnet webmail

Gmail

Yahoo mail

Windows Live Hotmail

Freemail Net.hr

Slobodno vrijeme

Facebook     Twitter

You Tube

Iz našeg kraja

rijekadanas.com

korzo.net

Portali i e-novine

novilist.hr Jutarnji list.hr

tportal.hr Dnevnik.hr

Indeks.hr net.hr

 24sata.hr    Sportske novosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 4. 2015.

Ukupno: 307265
Ovaj mjesec: 7744
Ovaj tjedan: 2836
Danas: 221
Školsko učenje

ŠKOLSKO UČENJE - složena psihička aktivnost kojom  učenik stječe nekim programom  propisano znanje;

 

 

UČENJE – sastoji se u usvajanju smislenog gradiva i u stjecanju psihičkih i psihomotornih vještina i navika;

  • psihička aktivnost,  racionalna organizacija učenja i u prvom redu psihološki  problem;
  • treba ga riješiti postavljajući dva osnovna pitanja:

 1. KAKO organizirati učenje da uz najmanje truda i  vremena se što više toga nauči i to znanje što dulje zadrži; 

 2. KAKO naučiti da naučeni materijal ne bude “mrtvi materijal”

                                

FAKTORI:  - pedagoške sposobnosti nastavnika, te 3 velike skupine faktora:

  • one koji zavise od onoga koji uči;
  • one koji zavise od okolnih prilika u kojima se uči;
  • one koji zavise od pomagala i tehnika uč.;

 

Svatko na temelju vlastitog iskustva zna da nešto puno brže i bolje nauči ako se voljno KONCENTRIRAMO (saberemo) – NAVIKA KONCENTRACIJE U RADU

 

 

USPJEŠNO UČENJE:

  1. INTERES ( s lakoćom pamtimo ono što nas zanima, privlači, veseli; on nam smanjuje zamor)
  2. IZBOR PREDMETA(  prema našim sklonostima i sposobnostima – svaki rad kojem ne vidimo smisao i ne znamo smisao, ne zanima nas i  težak je rad, rezultati su slabi;)
  3. psihičkom pripremom može se pobuditi zanimanje i prema onim predmetima koji nas na prvi pogled ne interesiraju, a SREDSTVO za to je JASNO postavljanje CILJA i pronalaženje SMISLA;
  4. POZITIVNE EMOCIJE– uvjerenje u uspjeh, sigurnost da ćemo započeto gradivo uspješno savladati, pomisao na zadovoljstvo koje ćemo imati kada dobijemo dobru ocjenu i sl.; treba se čuvati loših AUTOSUGESTIJA (malodušnosti, straha, sumnje u uspjeh, dojam da ne možemo;)
  5. SISTEMATSKA KONTROLA (MEHANIČKO – bez razumijevanja, SMISLENO učenje- jedino ono ima vrijednost)
  6. VANJSKI ČINIOCI
  7. TEHNIKE I POMAGALA: PLAN – dobro ga je izvjesiti na vidljivo mjesto kako bi djelovalo na našu savjest i u nama razvijao AUTODISCIPLINU i RED
  8. METODE:
  • GLOBALNA – ućenje većih cjelina namah;
  • FRAGMENTALNA –učenje dio po dio;
  • SLOŽENA– kombinacija prethodne dvije;

 

Kao i u svakom poslu tako i kod učenja radni uspjeh je u zakonitom odnosu prema:

 

TRAJANJU I TEMPU UČENJA-RADA:

  • npr. početna faza učenja je sporija i s najmanje učinkovitosti – poslije UVODNOG ugrijavanja efekt se povećava do max., a onda zbog umora rezultati se smanjuju ( u mahu ne učiti više od 1-2 sata)

 

PONAVLJANJE

  • način- odlučna važnost vremenskog razmaka među sukcesivnim ponavljanjem;
  • sam proces pamćenja ne dostiže svoj max. neposredno nakon samog učenja, nego kasnije;
  • na dva načina: 1. ponovno čitati sam tekst iz knjige

                                    2. samostalno obnavljanje gradiva bez pomoći;

 

ZABORAVLJANJE - s početka brže pa sve sporije ( u početku zaboravljamo relativno više nego kasnije u istom razdoblju; prvo ponavljanje nakon 4 dana, 10, 30 i 80 dana)

 

 

INDIVIDUALNO UČENJE: tempo rada je određen osobinama onoga koji uči;

 

 

KOLEKTIVNO UČENJE:

  • mogu se lakše savladati teže partije;
  • može se osvijetliti i prodiskutirati gradivo;
  • diskusija i uzajamno ispitivanje pozitivno djeluju na bistrenje pojmova i na vještinu jezičnog oblikovanja stečenih znanja;
  • konačno: rad u kružoku daje mogućnost svakom učeniku da omjeri svoje znanje sa svojim kolegama;
  • pobuđuje natjecanje i radni elan;

 

L. Kulaš-Jutrović, prof.

preskoči na navigaciju