preskoči na sadržaj

Osnovna škola Turnić Rijeka

Login
Tražilica
e-Dnevnik

Kalendar
« Lipanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Grad Rijeka

Anketa
Vaš omiljen predmet je:

















Carnet
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
15.06.2018. 14:43
Objavljena "Nacionalna taksonomija računalno-sigurnosnih incidenata"
U okviru provedbe projekta GrowCERT izrađena je “Nacionalna taksonomija računalno-sigurnosnih incidenata” nastala temeljem  Akcijskog plana za provedbu Nacionalne strategije kibernetičke sigurnosti . 

14.06.2018. 23:54
Uklonjene poteškoće u radu e-Dnevnik aplikacije za učenike
U četvrtak, 14. lipnja 2018. godine, u kasnim večernjim satima uočene su nepravilnosti u radu e-Dnevnik aplikacije za učenike. CARNET je tijekom noći poduzeo sve radnje na uklanjanju poteškoća s pristupom e-Dnevnik aplikaciji koje su uočene kod dijela korisnika sustava ocjene.skole.hr  te je u ranim jutarnjim satima uspostavljena puna funkcionalnost e-Dnevnik aplikacije za učenike.

12.06.2018. 14:17
Nacionalni CERT u međunarodnoj vježbi Cyber Europe 2018
Nacionalni CERT i ove je godine sudjelovao u međunarodnoj vježbi Cyber Europe 2018 koju je organizirala Agencija EU-a za kibernetičku sigurnost (ENISA) u suradnji s tijelima i agencijama iz područja kibernetičke sigurnosti iz cijele Europe. 

06.06.2018. 09:38
Hrvatske škole u europskom projektu za razvoj digitalnih kompetencija
S početkom školske godine 2018./2019., posredstvom Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET, nastavnici 1. i 2. razreda svih srednjih škola u Republici Hrvatskoj moći će koristiti inovativnu CRISS platformu za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija svojih učenika.

28.05.2018. 13:52
Održana svečana dodjela nagrada pobjednicima CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“
U subotu, 26. svibnja 2018. godine, u 11 sati u I. tehničkoj školi Tesla održana je svečana dodjela nagrada pobjednicima CARNET-ovog natjecanja namijenjenog svim osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj „Lektira na pozornici robotskog kazališta“.

24.05.2018. 11:45
Dodjela nagrada pobjedničkim scenarijima CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“
U subotu, 26. svibnja 2018. godine, u 11 sati u I. tehničkoj školi Tesla, održat će se svečana dodjela nagrada pobjednicima CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“ . Pozivamo sve sudionike natjecanja, ali i sve zainteresirane za ovaj uspješan projekt da se pridruže i sudjeluju na svečanoj dodjeli nagrada koju će voditi glumac Bojan Navojec.

22.05.2018. 15:35
CARNET na Znanstvenom pikniku 2018.
Sedmi po redu Znanstveni piknik održat će se od 25. do 27. svibnja 2018. godine na jezeru Jarun (Otok Univerzijade) u Zagrebu, pod visokim pokroviteljstvom Ureda Predsjednice Republike Hrvatske, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Grada Zagreba.  

21.05.2018. 13:46
Scientix webinar: „An introduction to Scientix and eTwinning“
U sklopu Scientix 3 projekta u utorak, 22. svibnja 2018. godine, u 18.00 sati održat će se webinar pod nazivom „An introduction to Scientix and eTwinning“.

16.05.2018. 14:12
CARNET otvorio pet Regionalnih obrazovnih centara širom Hrvatske
Gradovi Varaždin, Zagreb, Osijek, Rijeka i Split od danas su bogatiji za nove, moderne Regionalne obrazovne centre (ROC-eve). Centre je otvorila Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET u sklopu provedbe pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“, a vrijednost ove investicije iznosi 3,6 milijuna kuna.

16.05.2018. 12:44
Objavljeni su pobjednici CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“
Objavljeni su pobjednici CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“. Na natjecanje je bilo prijavljeno 16 scenarija, a tri najbolja scenarija koja su osvojila Robotsko kazalište lutaka dolaze iz Kamenice, Petrinje i Siska.

Raspored sati

Vremenik pismenih ispita

Informacije za roditelje

Radno vrijeme službi

Zvončari

Čakavski rječnik

Prijatelji

Lukin portal

Hrabri telefon

Na današnji dan

Portal edu.hr

Učilica

Prometna učilica

e- Lektira

online enciklopedija

Toni Milun

Tražilice

Google

Yahoo

Računi e-pošte

Carnet webmail

Gmail

Yahoo mail

Windows Live Hotmail

Freemail Net.hr

Slobodno vrijeme

Facebook     Twitter

You Tube

Iz našeg kraja

rijekadanas.com

korzo.net

Portali i e-novine

novilist.hr Jutarnji list.hr

tportal.hr Dnevnik.hr

Indeks.hr net.hr

 24sata.hr    Sportske novosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 4. 2015.

Ukupno: 359788
Ovaj mjesec: 7427
Ovaj tjedan: 28
Danas: 27
Školsko učenje

ŠKOLSKO UČENJE - složena psihička aktivnost kojom  učenik stječe nekim programom  propisano znanje;

 

 

UČENJE – sastoji se u usvajanju smislenog gradiva i u stjecanju psihičkih i psihomotornih vještina i navika;

  • psihička aktivnost,  racionalna organizacija učenja i u prvom redu psihološki  problem;
  • treba ga riješiti postavljajući dva osnovna pitanja:

 1. KAKO organizirati učenje da uz najmanje truda i  vremena se što više toga nauči i to znanje što dulje zadrži; 

 2. KAKO naučiti da naučeni materijal ne bude “mrtvi materijal”

                                

FAKTORI:  - pedagoške sposobnosti nastavnika, te 3 velike skupine faktora:

  • one koji zavise od onoga koji uči;
  • one koji zavise od okolnih prilika u kojima se uči;
  • one koji zavise od pomagala i tehnika uč.;

 

Svatko na temelju vlastitog iskustva zna da nešto puno brže i bolje nauči ako se voljno KONCENTRIRAMO (saberemo) – NAVIKA KONCENTRACIJE U RADU

 

 

USPJEŠNO UČENJE:

  1. INTERES ( s lakoćom pamtimo ono što nas zanima, privlači, veseli; on nam smanjuje zamor)
  2. IZBOR PREDMETA(  prema našim sklonostima i sposobnostima – svaki rad kojem ne vidimo smisao i ne znamo smisao, ne zanima nas i  težak je rad, rezultati su slabi;)
  3. psihičkom pripremom može se pobuditi zanimanje i prema onim predmetima koji nas na prvi pogled ne interesiraju, a SREDSTVO za to je JASNO postavljanje CILJA i pronalaženje SMISLA;
  4. POZITIVNE EMOCIJE– uvjerenje u uspjeh, sigurnost da ćemo započeto gradivo uspješno savladati, pomisao na zadovoljstvo koje ćemo imati kada dobijemo dobru ocjenu i sl.; treba se čuvati loših AUTOSUGESTIJA (malodušnosti, straha, sumnje u uspjeh, dojam da ne možemo;)
  5. SISTEMATSKA KONTROLA (MEHANIČKO – bez razumijevanja, SMISLENO učenje- jedino ono ima vrijednost)
  6. VANJSKI ČINIOCI
  7. TEHNIKE I POMAGALA: PLAN – dobro ga je izvjesiti na vidljivo mjesto kako bi djelovalo na našu savjest i u nama razvijao AUTODISCIPLINU i RED
  8. METODE:
  • GLOBALNA – ućenje većih cjelina namah;
  • FRAGMENTALNA –učenje dio po dio;
  • SLOŽENA– kombinacija prethodne dvije;

 

Kao i u svakom poslu tako i kod učenja radni uspjeh je u zakonitom odnosu prema:

 

TRAJANJU I TEMPU UČENJA-RADA:

  • npr. početna faza učenja je sporija i s najmanje učinkovitosti – poslije UVODNOG ugrijavanja efekt se povećava do max., a onda zbog umora rezultati se smanjuju ( u mahu ne učiti više od 1-2 sata)

 

PONAVLJANJE

  • način- odlučna važnost vremenskog razmaka među sukcesivnim ponavljanjem;
  • sam proces pamćenja ne dostiže svoj max. neposredno nakon samog učenja, nego kasnije;
  • na dva načina: 1. ponovno čitati sam tekst iz knjige

                                    2. samostalno obnavljanje gradiva bez pomoći;

 

ZABORAVLJANJE - s početka brže pa sve sporije ( u početku zaboravljamo relativno više nego kasnije u istom razdoblju; prvo ponavljanje nakon 4 dana, 10, 30 i 80 dana)

 

 

INDIVIDUALNO UČENJE: tempo rada je određen osobinama onoga koji uči;

 

 

KOLEKTIVNO UČENJE:

  • mogu se lakše savladati teže partije;
  • može se osvijetliti i prodiskutirati gradivo;
  • diskusija i uzajamno ispitivanje pozitivno djeluju na bistrenje pojmova i na vještinu jezičnog oblikovanja stečenih znanja;
  • konačno: rad u kružoku daje mogućnost svakom učeniku da omjeri svoje znanje sa svojim kolegama;
  • pobuđuje natjecanje i radni elan;

 

L. Kulaš-Jutrović, prof.

preskoči na navigaciju